søndag den 30. januar 2011

Dagens

Kære læsere, velkommen ud i mandagens lys af uge 5. Der er for mig sket det forfærdenlige i weekenden at jeg har slået en revne i linsen på mit nye kamera :(((((. Derfor har det ikke lykkedes os at få taget et billede af det, som i dag er dagens tank, T-60'eren. Dog har jeg i det gamle familiealbum, kunne støve dette mega retro billede op af min farfar, der sidder på toppen af dette amfibiekøretøj. Denne sovjetiske spejdertank er bygget af Moscow Factory No. 37. Opgaven lå i at få bygget et amfibiekøretøj, som efter mange prototyper  lykkedes med T-60, der med enklere byggeri og tykkere rustning bare er fabolous.
Det taberagtige ved denne tank er at man valgte at udruste den med et 12,7 mm maskingevær, som i T-40 - REPEAT SUCKS!
Dog blev den senere gjort rigtig appetitlig, da man istedet udstyrede den med en 20mm TNSh kanon og placerede maskingeværet i tårnet af tanken.
et SUPER køb.

//Nicolas

Ingen kommentarer:

Send en kommentar